Het niet bezitten van Tesla-aandelen is het grotere risico in de aanloop naar een enorm infrastructuurpakket, zegt Morgan Stanley

Morgan Stanley zei dat Tesla een enorm voordeel zal hebben voor de infrastructuurwet van president Biden.

Biden’s voorstel van $ 2 biljoen kostte $ 174 miljard alleen al voor de sector elektrische voertuigen.

Als dit slaagt, zei de bank dat dit het voordeel van Tesla ten opzichte van andere spelers zou vergroten. Koers apple is gestegen.

 

 

Volgens analisten van Morgan Stanley is Tesla een van de bedrijven die een voorsprong hebben op de enorme infrastructuurwet van president Joe Biden, en het niet bezitten van de aandelen is volgens hen het grootste risico.

Biden’s infrastructuurvoorstel van $ 2 biljoen kostte alleen al $ 174 miljard voor de sector van elektrische voertuigen, omdat de president Amerikaanse bedrijven beter wil uitrusten om te concurreren met China, dat momenteel marktleider is op het gebied van elektrische voertuigen.

Analisten bij Morgan Stanley onder leiding van Adam Jones zeiden in een woensdag gepubliceerde nota dat het wetsvoorstel van Biden Tesla’s voordeel ten opzichte van legacy-spelers en nieuwkomers helemaal zal vergroten.

 

 

Het beleid dat wordt gebruikt om de verkoop van elektrische voertuigen te versnellen, zal de verkoop van auto’s met verbrandingsmotor vertragen, aldus de analisten.

De analisten waarschuwden wel dat de build-out een vluchtig en niet-lineair pad kan volgen.

“Het zal waarschijnlijk gecompliceerd worden door een labyrint van nationale en lokale wetten die voor- en nadelen zullen opleveren voor verschillende autofabrikanten, afhankelijk van het jaar dat je kiest om te analyseren”, zeiden ze. “Alles bij elkaar genomen en wij zijn van mening dat auto-investeerders een groter risico lopen om geen Tesla-aandelen in hun portefeuille te bezitten dan Tesla-aandelen.” Nio koers aandeel is gestegen.

 

De elektrische autofabrikant onthulde vorige week dat 184.800 voertuigen werden afgeleverd en 180.338 auto’s werden geproduceerd voor de eerste drie maanden van 2021, ondanks grote productie en tegenwind in de toeleveringsketen. Tesla heeft in het laatste kwartaal van vorig jaar 180.570 auto’s afgeleverd.

Wedbush-analist Daniel Ives zei dat de resultaten van het eerste kwartaal een “paradigma-wisselaar” waren en aantonen dat de wereldwijde opgekropte vraag naar Tesla’s Model 3 en Y op het punt staat de volgende groeifase te bereiken.

 

 

De sterke start van het jaar voor het bedrijf bewees dat de inspanningen van oprichter Elon Musk om de wereldwijde activiteiten in Europa en China te ondersteunen, vruchten afwerpen.

 

Morgan Stanley legt uit waarom Tesla (TSLA) nu een ‘must-own’-aandeel is

 

In een recente verschijning op Bloomberg Markets legde Morgan Stanley-analist Adam Jonas uit waarom Tesla tegenwoordig een “must-own” aandeel is. De punten van de analist noemden enkele van de belangrijkste voordelen van Tesla in de mobiliteitssector, waarvan er een aantal door de jaren heen door TSLA-bulls zijn benadrukt.

 

De hosts van Bloomberg Markets vroegen Jonas of er fundamentele veranderingen waren in Tesla, aangezien hij TSLA in de zomer een “Underperform” -beoordeling had gegeven. Volgens de analist van Morgan Stanley geven investeerders zichzelf momenteel meer risico als ze geen TSLA-aandelen bezitten. Koers Shell is gestegen.

 

“We denken dat het een must-have is (voorraad). En ik zeg dat omdat we vaak met investeerders praten die zeggen: “ Adam, ik wil een lange termijn EV- of AV-portefeuille samenstellen, maar ik zal nooit TSLA bezitten. ” We halen een beetje diep adem en zeggen: ‘Nou, dan loop je het risico dat je geen eigenaar bent van het bedrijf dat al het andere dat je bezit volledig achterhaald zou kunnen maken’, zei Jonas, eraan toevoegend dat het bezitten van TSLA een beetje lijkt op het hebben van een verzekering in de EV-sector.

 

De analist benadrukte dat Tesla’s aanzienlijke voorsprong in het segment van elektrische voertuigen waarschijnlijk niet zal worden geëvenaard door concurrenten, althans voorlopig. Jonas merkte ook op dat Tesla momenteel wordt nagebootst door oudere autobedrijven. Doorgewinterde autofabrikanten zitten echter nog steeds nek diep in de verbrandingsmotor, wat een nadeel zou kunnen zijn.

 

“Tesla heeft geen verstrikking van interne verbranding en is in staat om, weet je, kapitaal en talent misschien efficiënter aan te trekken … Natuurlijk, er zijn veel legacy-bedrijven, ze zijn allemaal, als je luistert naar wat ze zeggen, ze zijn allemaal klinken alsof ze Tesla zijn. En in veel opzichten zijn ze ronduit geobsedeerd door Tesla. Als je naar 30 seconden Volkswagen van GM luistert, zou je denken dat ze geen auto’s met interne verbranding hebben verkocht. Het blijkt dat ze 98% verkopen, ”zei de analist van Morgan Stanley. Koers nio is gedaald.

 

Uiteindelijk benadrukte Jonas dat Tesla zich momenteel op een punt bevindt waarop het zijn activiteiten echt zou kunnen inbrengen en een infrastructuurbedrijf zou kunnen worden dat verschillende belangrijke segmenten over de hele wereld bestrijkt. Als het bedrijf dit zou kunnen lukken, en de geschiedenis suggereert dat Tesla een behoorlijke kans heeft, dan kan de EV-maker echt uitgroeien tot een van de meest formidabele bedrijven op de markt, punt uit.

 

About the author

Alexa West

View all posts